Samen school maken doen we niet alleen.
Hiervoor doen we beroep op een schoolraad, een ouderraad (het oudercomité), het schoolbestuur en de schoolgemeenschap.

Schoolraad
De schoolraad komt driemaal per jaar samen. Daar bespreekt men allerhande zaken die belangrijk zijn voor de school zelf en de leerlingen en adviseert de directie hierbij.
Er zijn een aantal vaste agendapunten waarover de schoolraad zich buigt. Denk aan de jaarlijkse financiële bijdrage, verdeling en invulling van de lestijden, infrastructuur zoals verbouwingen.
Als ouder kan je steeds een aanvraag indienen om iets op de agenda te plaatsen. Hiervoor neem je contact op met één van de leden.

Ouderraad
Sinds jaar en dag is er een sterk draaiende ouderraad of ook wel ‘Het oudercomité’. Dhr. Van De Velde Christophe (papa van Kobe en Kato) trekt dit jaar het comité.
Het comité komt regelmatig samen en kaart ook een aantal zaken aan rond het schoolleven. Daarnaast hebben ze ook een verbindende rol naar andere ouders toe. Zo organiseren bijvoorbeeld de ouderpicknick, een rommelmarkt, een fuif, een spelletjesavond, …
Zit je met een vraag? Dan kan je hen bereiken via ouders@sjcheiveld.be

Schoolbestuur
De Raad van Bestuur (of kortweg ‘Het schoolbestuur’) van de basisscholen Sint-Jan & Visitatie organiseert als vzw het onderwijs in onze school en in de andere scholen van de schoolgemeenschap waar wij deel van uitmaken. Ze staan in voor het beleid en de beleidsvorming en staan mee in voor een goed verloop van het onderwijs in onze en de andere scholen.

De administratieve zetel is gevestigd in Sint-Amandsberg, Visitatiestraat 1.

Binnen dit bestuur is er een ‘Raad van bestuur’ en een ‘Algemene vergadering.

In de ‘Raad van bestuur’ zetelen :
Mevr. Annie Verschueren , voorzitter
Dhr. Roger Ryckaert, ondervoorzitter
Dhr. De Moor Jean-Marie, penningmeester
Dhr. Marc Decaestecker, secretaris
Mevr. Gistelinck Viviane, bestuurder

De leden van de Algemene vergadering bestaan uit:
Dhr. Frank Ketelaere
Dhr. Steven Vanderputten
Mevr. Leen Van Vlaenderen
Dhr. Jef van Bemmel

Schoolgemeenschap