Als school is het onze opdracht  de ontwikkeling van al onze kinderen te stimuleren en dit vanuit diverse leergebieden. Voor de peuters en kleuters mikken we op ‘lichamelijke opvoeding’, ‘mens en maatschappij’, ‘muzische vorming’, ‘Nederlands’, ‘wetenschap en techniek’ en ‘wiskundige initiatie’. Voor de leerlingen van het lager wordt de ‘wiskundige initiatie’ vervangen door ‘wiskunde’ en komt er vanaf het vijfde leerjaar ‘Frans’ bij. Bovendien zijn er ook een aantal leergebied overschrijdende vakken zoals ‘ICT’, ‘leren leren’ en ‘sociale vaardigheden’.

Elk kind is hierin uniek.

Vanuit die uniciteit voorzien we de nodige ondersteunende omkadering om hun leerpad hierin mee uit te stippen.

Maar wat is die ondersteunende omkadering nu net?
We lijsten even op:

De school zet in op co-teaching.
Bij co-teaching werken twee leraren als gelijkwaardige partners in één klaslokaal. Hierbij zijn ze samen verantwoordelijk om zo veel mogelijk leerlingen de doelstellingen van een les of een lessenpakket te laten halen.
In elke klas is een halftijdse co-teacher aan de slag.

Sommige kinderen hebben nood aan extra taalkansen.
De school zet daarom sterk in op taalondersteuning. Extra taalmomenten kunnen zowel in de klas, in kleine groep als individueel aangeboden worden.

We willen met de beste zorg omgaan met de schoolloopbaan van onze kinderen . Vanuit dit zorgbeleid volgt de zorgcoördinator deze ontwikkeling nauwgezet op.
In deze opvolging kan het nodig zijn beroep te doen op het ‘Centrum voor Leerlingen Begeleiding’ of kortweg het CLB. Wij werken samen met het ‘Vrij CLB Gent’ (Vrij CLB regio Gent | Vrij CLB Netwerk)
Voor sommige kinderen is ondersteuning aangewezen. Hierbij komt een ambulante leerkracht naar school, die verbonden is aan het ‘Leersteuncentrum  diverGENT’ (diverGENT, verbonden in diversiteit – Leersteuncentrum diverGENT). DiverGENT biedt kwalitatieve leersteun aan en wil een partner zijn om inclusief onderwijs samen waar te maken.

Op onze school is vanuit de stad Gent een brugfiguur aan de slag. Hierdoor kunnen we inzetten op partnerschap school-gezin. Een brugfiguur ondersteunt en versterkt de school, de leerkracht en de ouders in hun onderlinge communicatie.